وینیاسا فلو یوگا

آشنایی با سبک های یوگا به پرتوجویان کمک می کند با آگاهی از کاربرد هایی که هر یک از شیوه های یوگا دارد، سبک مناسب خود را پیدا کرده و در آن فعالیت کنند. در این مقاله به معرفی سبک وینیاسا فلو یوگا که از سبک های پر طرفدار یوگا می باشد، می پردازیم:

وینیاسا از واژه سانسکریت “نیاسا” به معنی قرار دادن و پیشوند “وی” به معنی به طریقی خاص، مشتق شده است و وینیاسا در لغت به معنی مرتب کردن چیزی (مثل وضعیت های یوگا) به صورت خاص و یا ارتباط دادن یک آسانا به بعدی است. وینیاسا یک توالی جاری از آساناها است که با نفس همراه می شوند.

شش سری آسانای یوگای آشتانگای”پاتابی جویس” معروف ترین وینیاسا ها هستند. همچنین سلام بر خورشید در تمام سبک های یوگا، وینیاسا است.

وینیاسا یوگا

یکی از متداول ترین انواع کلاس‌ های یوگا، وینیاسا است. در کلاس وینیاسا یوگا، تمرینات به صورت روان و البته شدید و همراه با تنفس انجام می شوند. مربی در این کلاس، حرکات را به گونه ای طراحی می کند که به صورت روان به هم تبدیل شوند. در این کلاس می توان از موزیک نیز استفاده کرد.

شدت این کلاس را می توان با آشتانگا برابر دانست، البته هیچ دو کلاس وینیاسا شبیه به هم نیستند. بنابراین اگر شما تنوع طلب هستید و دوست دارید تا محدودیت های فیزیکی خود را به چالش بکشید، این سبک یوگا برای شما مناسب است.

همان طور که گفته شد در این کلاس ها آساناها پیوسته و بدون استراحت انجام می شوند و به همین خاطر ضربان قلب بالا می رود. وینیاسا سبکی هست که شما باید از توانایی جسمی نسبتاً خوبی برای شرکت در کلاس ها برخوردار باشید. قابل ذکر است که درصد چربی سوزی در این سبک یوگا بالاست.

استودیو یاما یوگا اولین استودیو تخصصی یوگا در شرق تهران دارای کادر مجربی از مربیان رسمی فدراسیون با مدارک مربیگری به صورت تخصصی در سبک های مختلف یوگا (آشتانگا، وینیاسافلو، هاتایوگا، یوگا تراپی، آیینگر یوگا و …) به برگزاری ورکشاپ های آموزشی یوگا می پردازد. برای دوره های حضوری و آنلاین یوگا در سه سطح یوگا مبتدی، یوگا متوسط و یوگا پیشرفته پرتوجو می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر با استودیو یاما یوگا تماس بگیرید.

 

 

شادی نوروزیمشاهده نوشته ها

مدیر و موسس استودیو یاما یوگا سابقه ۱۲ سال مربیگری در رشته های مختلف و ۷ سال تمرین و تدریس در یوگا ! پس از شروع یوگا تمامی رشته ها را کنار گذاشتم.در سبکهای آشتانگا، هاتایوگا و وینیاسا فلو در حال تمرین و تدریس هستم

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *