شونیا مودرا یا مودرای پوچی از گروه مودراهای دست می باشد. انجام این مودرا فوایدی دارد که در این مقاله به معرفی آن می پردازیم:

 

روش انجام شونیا مودرا

برای انجام این مودرا لازم است که انگشت میانی را برکف دست، در زیر شست گذاشته و با شست به آن فشار وارد کنید.

 

مدت زمان انجام مودرا

این تمرین را هر روز ۳ مرتبه به مدت ۱۰ یا ۱۵ دقیقه انجام دهید. همچنین می توانید تا بهبود کامل بیماری، این مودرا را روزانه به مدت ۴۰ تا ۶۰ دقیقه انجام دهد. همچنین در مدیتیشن ها و مراقبه ها و یا در انتهای تمرین یوگا و در زمان انجام شاواسانا از آن استفاده کنید.

 

فواید شونیا مودرا

شونیا مودرا درد گوش را کم می کند، شنوایی را تقویت و بیماری های قلبی را کاهش می دهد. استخوان ها و لثه ها را تقویت می کند و بیماری های تیروئید را نیز درمان می کند. شونیا مودرا به فعال شدن چاکرای قلب و به مدیتیشن کمک می کند. سبب کاهش سنگینی بدن می شود.

گفتنی است که این مودرا در عرض ۴ یا ۵ دقیقه گوش درد را برطرف می‌کند. این موردا برای ناشنوایان و بیماران روحی مناسب است، البته نه افرادی که به ‌طور مادرزاد این بیماری‌ها را دارند. مودرا صفر یا همان مودرای پوچی به افرادی که به دلیل افزایش سن یا بیماری ناشنوا می شوند، کمک می کند.

 

اگر درباره وایو مودرا می خواهید بدانید، این مقاله را از دست ندهید:

معرفی مودرای هوا یا وایو مودرا” 

 

استودیو یاما یوگا اولین استودیو تخصصی یوگا در شرق تهران دارای کادر مجربی از مربیان رسمی فدراسیون با مدارک مربیگری به صورت تخصصی در سبک های مختلف یوگا (آشتانگا، وینیاسافلو، هاتایوگا، یوگا تراپی، آیینگر یوگا و …) به برگزاری ورکشاپ های آموزشی یوگا می پردازد. و برای دوره های حضوری و آنلاین یوگا در سه سطح یوگا مبتدی، یوگا متوسط و یوگا پیشرفته پرتوجو می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر با استودیو یاما یوگا تماس بگیرید.

 

شادی نوروزیمشاهده نوشته ها

مدیر و موسس استودیو یاما یوگا سابقه ۱۲ سال مربیگری در رشته های مختلف و ۷ سال تمرین و تدریس در یوگا ! پس از شروع یوگا تمامی رشته ها را کنار گذاشتم.در سبکهای آشتانگا، هاتایوگا و وینیاسا فلو در حال تمرین و تدریس هستم

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *